Liderlik Eğitimleri

Liderlik Eğitimleri

Qmark Danışmanlık A.Ş.

Katılımcılar Ne Kazanır?

Bu program süresince katılımcılar, VUCA koşullarının üstesinden gelebilmek için;

  • - Vizyoner olmak
  • - Hazırlıklı olmak
  • - Uyum göstermek
  • - Dirençli olmak
  • - Esneklik
  • - Konfor alanlarının dışına çıkmak
  • - İnovasyon fırsatlarını değerlendirmek

şeklinde sıralanabilecek yetkinlikleri deneyimleyerek pekiştirme ve geliştirme fırsatları yakalayacaklardır.

Programın Amacı

Bu program ile aşağıdaki yetkinliklerin gelişimi yönünde farkındalık sağlanacaktır;

  • - Değişimin hızına uyum sağlamak
  • - Değişken, dalgalı durumları yönetmek
  • - Belirsiz durumlarda öngörü geliştirmek
  • - Karmaşık durumları anlamak ve yönetmek
  • - Muğlak durumlarda çevik olmak

Program İçeriği

Bu program süresince aşağıdaki konular ele alınmaktadır;

  • - Büyük resme odaklanmak, geleceğin vizyonunu şekillendirmek
  • - Uzun dönemli Strateji oluşturmak
  • - Durum değerlendirmesi, verileri iyi okumak, iyi dinlemek ve anlamak
  • - İkilemleri yönetebilmek
  • - Öngörü-İçgörü-Eylem Oluşturma,
  • - Çeşitlilikleri yönetebilmek,
  • - Y Kuşağı, Etnik Farklılıklar, Tarihsel analoji ve Etnografi
  • - Esnek ve Çevik yapılar oluşturabilmek
  • - Organizasyon ve ilişkilerde Açıklık ve Sadelik
  • - Network Oluşturma

Metodoloji

  • - İnteraktif / Yaşayarak Öğrenme
  • - Öğrenilenleri Simulasyon Ortamında Deneme Fırsatı
  • - Uygulama-Projeler
  • - Eğitim dökümanları: Katılımcı El Kitabı, Sınıf içi PowerPoint Sunumu, Özet Bilgi Dökümanı

Kendini koçluk yaklaşımı içinde pozisyonlandırmak

  • - Koçluk : Dünyada, Türkiye’de varolan yeri ve gelecekteki önemi
  • - Değerlere dayalı, öğrenen bir örgütlenme içinde liderlik etmek
  • - Yönetici – Lider ve Koç kavramlarına genel bir bakış
  • - Kurumda ve bölgelerde “Geribildirim kültürü” oluşturmak
  • - Koçluk : Süreç ve temel prensipler
  • - Duygusal Zeka kavramı : Kendimizi ve diğerlerini tanımak / yönetmek

Bir örgütlenmede koçluk etmek ne demektir?

  • - Koçluk sürecinde 6 temel adım ve her bir adım için püf noktaları
  • - İletişim kurmak : Algılamak ve dinlemek
  • - Seçenekleri analiz etmek
  • - Diğerlerinin tecrübelerinden yararlanmasını sağlamak
  • - Koçluk konusunda “ortak dil ve ortak yaklaşım” geliştirebilmek
  • - Koçluk sürecinde “Empati ve Sempati” kavramlarına özel bir bakış
  • - Sürekli gelişmeye ve geliştirmeye açık olabilmek

Toplam performansınızı yönetmek

  • - Kendiniz ve diğerleri için yüksek hedefler belirlemek
  • - Koçluk yapmanın zor ve zevkli yanları
  • - Yargı değil “Davranış bazlı geribildirim” verebilmek
  • - Kendinin ve diğerlerinin davranış şeklini denetlemek ve değerlendirmek
  • - Durumsal Liderlik yaklaşımı : Farklı kişilere ve yetkinliklere uygun koçluk tercihlerimiz
  • - Özsevgi – Özsaygı ve Özgüven geliştirmek

Mevcut durumun ve iş/özel hayat dengesinin fotoğrafını çekmek

  • - Farklı davranış enerjilerine uygun koçluk davranışı geliştirebilmek
  • - Koçluk sürecinde Yapıcı / Güvenli davranışlar geliştirebilmek
  • - Koçluk rolünde kendini değerlendirmek
  • - Zor çalışanlarla ve itirazlarla başa çıkabilmek
  • - Performansı yönetirken potansiyele odaklanabilmek
  • - Sorun değil çözüm odaklı koçluk yaklaşımı geliştirebilmek
  • - Yetkinlik bazlı “Performans Gelişim Planı” oluşturma

Vizyoner Yönetim

  • - Vizyon ve Değerlerimiz
  • - Risk ve kriz yönetimi
  • - Stratejik yönetim araçlarına genel bir bakış
  • - Gelişmeye ve geliştirmeye sürekli açık olmak
  • - Vizyoner Liderlik süreci ve etkisi
  • - Sözlü ve yazılı kültür süreçleri

Durumsal Liderlik

  • - Yetkinlik bazlı “gelişim planları” oluşturabilmek
  • - Özgüven – Özsaygı ve Özsevgi
  • - Uygun koçluk stilini belirlemek ve uygulamak
  • - Etkin dinleme
  • - Zor insanlarla başa çıkabilmek
  • - Değişen davranışalara uygun koçluk tarzı geliştirebilmek

Duygusal Zeka ve Performans Yönetmek

  • - Kendimizi ve diğerlerini daha iyi tanıyarak yönetebilmek
  • - Etkin ilişki yönetimi ve birbirimizi, çevremizi anlayabilmek
  • - İletişim ve Empati : Karşılıklı güven ve anlayış oluşturabilme
  • - Kendinin ve diğerlerinin davranış şeklini anlayabilmek ve değerlendirmek
  • - Ekip yönetiminde motivasyon ve cesaretlendirme
  • - Sorumluluk ve inisiyatif alabilmek
  • - Çatışma Yönetimi
  • - Geribildirim kültürü yaratabilmek sürecinde “Johari Pencereleri”

(İşi ve İnsanı Yönetmek)

Stratejik Yönetim programı, uygulamaya dayalı, interaktif bir program olma özelliğini taşıyor.

Programın amacı :

Program katılımcının,

  • - Hem birlikte çalıştığı insanları hem de işi daha etkili yönetebilme,
  • - Karar alma etkinliklerini arttırabilme,
  • - Büyük resmi görebilme ve gösterebilme,
  • - Yetkinlik gelişimleri bazında “Stratejik Liderlik” yapabilme amaçlarını taşır.

Kimler katılmalı?

Programa, organizasyonda çalışan üst ve orta kademede çalışan tüm yöneticiler, yönetici adayları katılabilir.

Süre ve katılımcı sayısı

3 gün, 6-6½ saat/gün; ideal katılımcı sayısı 14, maksimum katılımcı sayısı 16.

Program içeriği

Modül 1

  • - Vizyoner Yönetim
  • - Vizyon ve Değerlerimiz
  • - Risk ve kriz yönetimi
  • - Stratejik Yönetim araçlarına genel bir bakış
  • - Gelişmeye ve geliştirmeye sürekli açık olmak
  • - Strateji ve işi yönetmek
  • - Sözlü ve yazılı kültür süreçleri

Modül 2

  • - Durumsal Liderlik
  • - Yetkinlik bazlı “gelişim planları” oluşturabilmek
  • - Özgüven – Özsaygı ve Özsevgi
  • - Uygun koçluk stilini belirlemek ve uygulamak
  • - Etkin dinleme
  • - Zor insanlarla başa çıkabilmek
  • - Yeni nesil yönetim paradigmaları geliştirebilmek

Modül 3

  • - Duygusal Zeka ve Performans Yönetmek
  • - Kendimizi ve diğerlerini daha iyi tanıyarak yönetebilmek
  • - Etkin ilişki yönetimi ve birbirimizi, çevremizi anlayabilmek
  • - Enerjik ve sahici liderlik
  • - Kendinin ve diğerlerinin davranış şeklini anlayabilmek ve değerlendirmek
  • - Motivasyon ve cesaretlendirme
  • - Sorumluluk ve inisiyatif alabilmek
  • - Yaşam gayelerimiz

Modül 4

  • - Yetkinlik Bazlı Gelişim
  • - Performansı yönetirken “Potansiyele odaklanmak”
  • - Başarı ve başarısızlıklardan ders çıkartabilmek
  • - Ortak akıl sürecinden faydalanmak
  • - Ekiplerin otak başarı faktörleri
  • - Ekip oluşturma ve geliştirme adımları
  • - KSA (Kilit Sonuç Alanları) üzerinde adımlar atabilmek
  • - Stratejik yönetim vakalarından dersler çıkartabilmek

Etkili ve Verimli Ekiplerin temel özellikleri

  • - Ekip Ruhunun En Temel Gereklilikleri
  • - İş Yaşamında Ekipler/Proje Ekipleri
  • - Başarılı ve Başarısız Ekiplerin Farkları
  • - Ekip Verimliliği: İş Süreçleri ve İlişki Parametreleri
  • - Ekip Normları ve Dinamikler

Ortak Performansımızı yönetmek

  • - Aşama - Oluşma
  • - Aşama - Çatışma
  • - Aşama - Olgunlaşma
  • - Aşama - İlerlemek ve Yol Alma

Değerlerimizi yaşatabilmek

  • - Ortak önem ve önceliklerin belirlenmesi : Pareto ve Eisonhower Matrisi
  • - Ekip önceliklerinin analizin “Stratejik düşünme” adımları
  • - Ekiplerde iletişimin ve yöndeşliğin önündeki engeller
  • - Ekiplerde güven ve empatiyi çoğaltmak
  • - Ekip olma sürecinde “Ortak Akıl” lardan yararlanmak
  • - Ekiplerde “Beş temel başarı faktörünü” anlamak ve ilişkilerimize taşımak

Ekip içi rollerimiz ve olumlu etkileşim

  • - Davranış modellerimiz ve ekip içi rollerimize etkisi
  • - Çatışmaları yönetmek için “proaktif” olmak
  • - Zor zamanlarda sorunlar kadar çözümleri konuşmak, gelişim ve yenilik odaklı adımlar atmak
  • - Kriz ve benzeri dönemlerde “çözümlere” odaklanmak
  • - Ekiplerde yüksek ve kalıcı performans adına “Olumluluk ve Verimlilik Modeli”ne odaklanmak
  • - Empati : Kazan / Kazan odaklı ve yapıcı davranışlar geliştirmek